خدمت بی منت گروه جهادی کانون شهید باکری به کپرنشینان رودبار جنوب 

خدمت بی منت گروه جهادی کانون شهید باکری به کپرنشینان رودبار جنوب 

تاریخ انتشار : ۱ فروردين ۱۳۹۹
گروه جهادی کانون فرهنگی هنری شهید باکری روستای هیرشاه آباد در رودبار جنوب برای کمک به کپرنشینان اقدام به توزیع برخی از اقلام بهداشتی و خوراکی در بین آنها کرد.

خبرگزاری شبستان - جنوب کرمان: در این روزها که برخی از هم وطنان بر روی تخت های بیمارستان ها با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کنند و کرونا در حال گسترش است برخی با سو استفاده از شرایط کنونی، اقدام به احتکار ماسک و سایر اقلام بهداشتی کرده و برخی دیگر از این سودجویان قیمت اقلام و مایحتاج ضروری را به چندین برابر قیمت واقعی می فروشند، این احتکار ها و گران فروشی ها بیش از پیش خانواده های بی سرپرست و نیازمند را تحت و الشعاع قرار داده و زندگی آنها را بیش از پیش دچار مشکل کرده است.

 


جنوب کرمان دارای هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، منوجان، فاریاب، کهنوجان، قلعه گنج و رودبار است علی رغم این  که قطب کشاورزی محسوب می شود و دارای ظرفیت های بسیار زیادی است اما مناطق کم برخوردار زیادی دارد که مردمان آن مناطق با کمترین امکانات زندگی می کنند.

 

یکی از شهرستان های جنوب کرمان که دارای مناطق محروم و کم برخوردار می باشد، شهرستان رودبار است که هنوز تعدادی از مردم کپرنشین هستند و در روستاهای دوره افتاده زندگی می کنند و نیاز به کمک و یاری انسان های خداجو هستند.

 

 

 


در این روزهای سخت در جای جای این و به ویژه در جنوب کرمان انسان هایی هستند که با تاسی از مکتب اهل بیت علیهم السلام درس مهربانی، عطوفت و کمک به محرومان را آموخته و تحمل دیدن رنج آنها را ندارند بنابراین برای کمک به محرومان سر از پای نمی شناسند.

 

 


در بین این انسان ها، مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری روستای هیرشاه آباد که از طلاب حوزه علمیه رودبار جنوب می باشد و با درد و رنج مردم این منطقه آشناست با درک صحیح از شرایط کنونی دغدغه خدمت به همنوعان خود دارد بنابراین با گروه جهادی متشکل از طلاب حوزه علمیه و اعضای کانون فرهنگی هنری شهید باکری که قبلا برای اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی به روستاهای دور افتاده می رفتند، با شیوع ویروس کرونا در سطح کشور، روزهاست که برای تامین سلامت و کمک به نیازمندان شهرستان رودبار جنوب در تلاش هستند.

 

 

 


بنابراین گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان با مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری در خصوص فعالیت های جهادی این روزها گفت و گو کرد.

 

 


«جمشید خاوری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: با توجه به شرایط فعلی که بسیاری از خانواده ها در تامین اقلام خوراکی و بهداشتی با مشکل مواجه هستند بنابراین بخشی از فعالیت ها را به تامین این اقلام اختصاص دادیم و در نظر داریم طی چند مرحله این اقلام را به دست نیازمندان برسانیم.

 

 


مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری افزود: از آنجایی که کپرنشینان از حداقل های زندگی برخورد دار نیستند و با توجه به شیوع بیماری کرونا آسیب پذیری این قشر از جامعه نسبت به این بیماری است بنابراین در اولین مرحله اقدام به توزیع ۳۰ پک بهداشتی همراه با آموزش راه های پيشگيری از انتقال این بیماری کردیم و همچنین ۳۰ کیسه آرد در بین این خانوارها نیز توزیع کردیم.

 

 


وی اضافه کرد: پک بهداشتی شامل مایع دستشویی و ماسک بود که شامگاه گذشته همزمان با شب شهادت امام موسی کاظم علیه السلام بین خانوارهای نیازمند و بی سرپرست توزیع شدند.

 

 


خاوری با بیان این مطلب که ماسک ها تولیدی بچه های مسجدی هستند، اظهار کرد: قریب ۲ هفته است که با مجوز مرکز بهداشت کارگاه تولید ماسک راه اندازی کرده ایم با همکاری ۱۰ نفر از بانوان روزانه ۳۰۰ عدد ماسک بهداشتی تولید می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری عنوان کرد: خواهران قبل از شروع کار با رعایت کامل نکات بهداشتی را رعایت علاوه بر ضدعفونی کردن چرخ های خیاطی، دست های خود را نیز ضدعفونی می کنند.

 

وی ابراز کرد: چندین شب با بچه های گروه جهادی اقدام به ضدعفونی اماکن عمومی سطح شهر می کردیم بعدها که گروه های مختلفی پای کار آمدند و انجام این کار را بر عهده گرفتند اما اولویت فعالیت های جهادی خود را بر روی تامین اقلام خوراکی و بهداشتی کردیم.

 

خاوری ضمن یادآوری گفت: در روزهای آغازین ماه رجب ۳ گوسفند نذری ذبح و بین نیازمندان  توزیع کردیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری بیان کرد: همه اعضای گروه جهادی کانون شهید باکری از اهالی مناطق محروم و کم برخوردار رودبار جنوب هستند و ما همگی با رنج و درد مردم اینجا کاملا آشنایی داریم بنابراین خواستیم در آستانه سال نو دل این خانواده ها را شاد کنیم و ان شاءالله تا هر وقت خداوند توفیق داد با افتخار و بی منت به محرومان خدمت خواهیم کرد.

 

در سختی هاست که عیار انسان های نیک سرشت معلوم می شود، انسان هایی که حداقل های خود را در طبق اخلاص گذاشته و برای شاد کردن دل نیازمندی تقدیم آن می کنند.

 

جنوب کرمان دارای ۴۹۱ کانون فرهنگی هنری و ۲۰ هزار عضو است بسیاری از این اعضا در قالب گروه های جهادی در حال ضدعفونی اماکن و معابر عمومی سطح شهرها و روستاهای این منطقه اند و برخی در حال تولید ماسک و دستکش یکبار مصرف و برخی نیز با استفاده از ظرفیت کارشناسان دینی در حال پاسخ به شبهات دینی در فضای مجازی هستند.

پایان پیام/ 586